Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2025-2028
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2025-2028
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding van de Programmabegroting
        1. Blz. 5 Geachte leden van de raad,
        2. Blz. 6 Borst vooruit...
        3. Blz. 7 Gedicht van dorpsdichter Annemarie Visser
        4. Blz. 8 Vertrekpunt: Perspectiefnota 2025-2028
        5. Blz. 9 Uw raad is aan zet
      2. Blz. 10 Financiële Hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Inleiding
        2. Blz. 12 Financieel meerjarenperspectief 2025-2028
        3. Blz. 13 Toelichting financieel meerjarenperspectief 2025-2028
        4. Blz. 14 Overzicht incidentele lasten en baten
        5. Blz. 15 Structureel meerjarenperspectief 2025-2028
        6. Blz. 16 Toelichting structureel meerjarenperspectief 2025-2028
        7. Blz. 17 Ontwikkeling algemene reserve
        8. Blz. 18 Ontwikkeling weerstandsratio
        9. Blz. 19 Toelichting ontwikkeling weerstandsratio
        10. Blz. 20 Vaststelling
      3. Blz. 21 Programma 1 Bestuur en Veiligheid
        1. Blz. 22 Introductie
        2. Blz. 23 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 24 Focusgebied Bestuurskracht
          1. Blz. 25 Portefeuillehouders
          2. Blz. 26 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 27 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 28 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 29 1. Ook in de toekomst onze gemeentelijke taken goed uit kunnen voeren, beter in positie komen bij opgaven die we hebben en een beter beeld krijgen van de toekomstige uitdagingen van onze gemeente.
              1. Blz. 30 1a. Afronden van de Bestuurskracht opdracht die dateert uit 2021.
              2. Blz. 31 1b. Opleveren rapport ‘welk toekomstscenario het best richting geeft aan de ontwikkeling van het bestuur en de organisatie op langere termijn, zodat minimaal het huidige dienstverlening- en voorzieningenniveau voor onze inwoners wordt gewaarborgd’
          5. Blz. 32 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 33 Het financieel verloop van het focusgebied Bestuurskracht
          7. Blz. 34 Financiële ontwikkelingen focusgebied Bestuurskracht toelichting
        4. Blz. 35 Basistaken Bestuur en Dienstverlening
          1. Blz. 36 Portefeuillehouders
          2. Blz. 37 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 38 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 39 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 40 1. We willen gemeentelijke activiteiten beter op elkaar afstemmen. Dan versterken ze elkaar.
              1. Blz. 41 1a. Investeren in de kwaliteit van de informatievoorziening.
              2. Blz. 42 1b. Bevorderen van meer samenwerking tussen de gemeentelijke procesteams (integrale werkwijze).
            2. Blz. 43 2. Een toegankelijk en zichtbaar gemeentebestuur
              1. Blz. 44 2a. Het gemeentebestuur geeft actief invulling aan het contact met de samenleving (o.a. door werkbezoeken, bijeenkomsten in nabijheid van doelgroep, wijkhouderschap, activiteiten zoals Gasten van de Raad, Politiek Actief en de raadsontmoeting).
              2. Blz. 45 2b. Het uitvoeringsplan gebiedsgericht werken en de kaders voor participatie in de praktijk brengen. Bij communicatie meer accent leggen op de maatschappelijke impact van gemeentelijke activiteiten.
          5. Blz. 46 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 47 Het financieel verloop van de basistaken Bestuur en Dienstverlening
          7. Blz. 48 Financiële ontwikkelingen Basistaken Bestuur en Dienstverlening
        5. Blz. 49 Basistaken Veiligheid, Toezicht en Handhaving
          1. Blz. 50 Portefeuillehouders
          2. Blz. 51 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 52 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 53 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 54 1. Een veilige gemeente blijven.
              1. Blz. 55 1. De samenwerking met zorg- en veiligheidspartners versterken (AVE-methode).
              2. Blz. 56 2. Invulling geven aan het in 2024 vastgestelde VTH-beleid.
          5. Blz. 57 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 58 Het financieel verloop van de basistaken Veiligheid, Toezicht en Handhaving
          7. Blz. 59 Financiële ontwikkelingen Basistaken Veiligheid, Toezicht en Handhaving
        6. Blz. 60 Beleidsindicatoren
      4. Blz. 61 Programma 2 Fysieke leefomgeving
        1. Blz. 62 Introductie
        2. Blz. 63 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 64 Focusgebied Klimaat en duurzaamheid
          1. Blz. 65 Portefeuillehouder
          2. Blz. 66 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 67 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 68 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 69 1. Verduurzamen van de gebouwde omgeving.
              1. Blz. 70 1. We bevorderen reductie van CO2 uitstoot door energiebesparing (isolatieprogramma), duurzame huizenbouw en gebiedsontwikkeling en een groener toekomstbestendig energiesysteem; en door voor te sorteren op een aardgasvrije toekomst (warmteprogramma).
          5. Blz. 71 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 72 Het financieel verloop van het focusgebied Klimaat en duurzaamheid
          7. Blz. 73 Financiële ontwikkelingen focusgebied Klimaat en Duurzaamheid
        4. Blz. 74 Focusgebied Ruimte voor Eerbeek / Eerbeek Loenen 2030
          1. Blz. 75 Portefeuillehouder
          2. Blz. 76 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 77 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 78 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 79 1. Zichtbare verbeteringen in de aantrekkelijkheid in en om het centrum, in balans met het vestigingsklimaat voor de papierindustrie.
              1. Blz. 80 1. We werken aan de ontwikkeling van het Burgersterrein en het Kerstenterrein, richten het Stationsplein opnieuw in en sluiten met de gemeentelijke infrastructuur aan op het provinciale inpassingsplan.
          5. Blz. 81 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 82 Het financieel verloop van het focusgebied Ruimte voor Eerbeek / Eerbeek Loenen 2030
          7. Blz. 83 Financiële ontwikkelingen focusgebied Ruimte voor Eerbeek / Eerbeek-Loenen 2030
        5. Blz. 84 Focusgebied Centrum Brummen
          1. Blz. 85 Portefeuillehouder
          2. Blz. 86 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 87 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 88 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 89 1. Een aantrekkelijk centrum voor inwoners, toeristen en ondernemers.
              1. Blz. 90 1. We voeren het Plan van Aanpak voor het Centrum van Brummen uit, waarin maatregelen en plannen zijn opgenomen voor het behouden en versterken van het centrum van Brummen.
          5. Blz. 91 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 92 Het financieel verloop van het focusgebied Centrum Brummen
          7. Blz. 93 Financiële ontwikkelingen focusgebied Centrum Brummen
        6. Blz. 94 Focusgebied Wonen
          1. Blz. 95 Portefeuillehouders
          2. Blz. 96 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 97 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 98 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 99 1. Mogelijkheden creëren voor onze inwoners om binnen de gemeente te blijven wonen.
              1. Blz. 100 1. Conform de Routekaart Woningbouw tot 2030 1.250 woningen toevoegen aan ons woningbestand. In de Routekaart Woningbouw staan alle stappen beschreven, hier conformeren wij ons aan.
          5. Blz. 101 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 102 Het financieel verloop van het focusgebied Wonen
          7. Blz. 103 Financiële ontwikkelingen Focusgebied Wonen
        7. Blz. 104 Basistaken Fysieke leefomgeving
          1. Blz. 105 Portefeuillehouders
          2. Blz. 106 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 107 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 108 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 109 1. Een goed onderhouden, bereikbare en klimaatbestendige openbare ruimte.
              1. Blz. 110 1. We geven uitvoering aan de vastgestelde Programma's Groen, Water en Riolering en Mobiliteit 2050. Op basis van uitvoeringsprogramma's worden projecten gerealiseerd of verder uitgewerkt tot concrete plannen.
            2. Blz. 111 2. Een infrastructuur die bijdraagt aan doelstellingen op het gebied van veiligheid, klimaatbeleid en gezondheid.
              1. Blz. 112 2. We gaan wegen herinrichten en projecten uit het (in 2024 opgestelde) uitvoeringsprogramma Mobiliteit uitvoeren.
            3. Blz. 113 3. Verhogen van het aantal overnachtingen, stimuleren van werkgelegenheid, verhogen van de gemiddelde bestedingen in de toeristische sector door aanbodontwikkeling en verbinden van toerisme om een bijdrage te leveren aan lokale opgaven.
              1. Blz. 114 3a. We maken een uitnodigingskader voor toeristische initiatieven als programma onder de omgevingsvisie.
              2. Blz. 115 3b. We dienen met ons Masterplan een aanvraag in voor een bijdrage uit de Regiodeal Veluwe voor ontwikkeling van het TOP en planvorming van het PAK Huis / PAK Museum.
            4. Blz. 116 4. Organiserend vermogen toevoegen om in- en extern economische zaken beter voor het voetlicht te brengen en koppelkansen met ondernemers beter te benutten.
              1. Blz. 117 4a. Met de versterkte capaciteit werken we aan een economisch beleidsstuk dat als leidraad gaat dienen voor uitvoering.
              2. Blz. 118 4b. We versterken het faciliterend vermogen voor ondernemers met de toegevoegde formatie op het beleidsveld economische zaken.
          5. Blz. 119 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 120 Het financieel verloop van de basistaken Fysieke leefomgeving
          7. Blz. 121 Financiële ontwikkelingen Basistaken Fysieke Leefomgeving
        8. Blz. 122 Beleidsindicatoren
      5. Blz. 123 Programma 3 Sociale leefomgeving
        1. Blz. 124 Introductie
        2. Blz. 125 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 126 Focusgebied Sociaal domein
          1. Blz. 127 Portefeuillehouders
          2. Blz. 128 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 129 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 130 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 131 1. Ingaande medio 2026 is (lichte) ambulante jeugdhulp en opvoed- en opgroeiondersteuning beschikbaar als (groepsgerichte) vrij toegankelijke voorziening
              1. Blz. 132 1. Op basis van een in 2024 ontwikkeld plan van aanpak werken we aan de implementatie zodat medio 2026 de ondersteuning als (groepsgerichte) vrij toegankelijke voorziening voor inwoners laagdrempelig en dichtbij beschikbaar is.
            2. Blz. 133 2. Er is in 2025 een robuuste regionale samenwerkingsvorm (gemeenschappelijke regeling) voor de inkoop van jeugdhulp in het kader van de jeugdwet gerealiseerd
              1. Blz. 134 2. In 2025 gaan we over tot de vorming en inrichting van een gemeenschappelijke regeling die op 1 januari 2026 in werking treedt.
            3. Blz. 135 3. We werken toe naar het gaan voldoen aan de kenmerken sociaal wijkteam overeenkomstig het convenant ‘stevige lokale teams’ zoals beschreven in de Hervormingsagenda Jeugd
              1. Blz. 136 3. We ontwikkelen een plan van aanpak om stapsgewijs te gaan voldoen aan alle kenmerken sociaal wijkteam zoals die zijn bepaald in het convenant ‘stevige lokale teams’
            4. Blz. 137 4. Armoede wordt integraal en in gezamenlijkheid door onder andere maatschappelijke partners, kerken, inwonersinitiatieven, lokale ondernemers en de gemeente bestreden
              1. Blz. 138 4. We starten in 2025 met de implementatie van het integraal armoedebeleid. Samen met vele maatschappelijke partners, kerken, inwonersinitiatieven en lokale ondernemers werken we aan de uitvoering
            5. Blz. 139 5. Binnen de uitvoering van de Participatiewet staat de mens centraal, werken we vanuit vertrouwen en vanuit de bedoeling
              1. Blz. 140 5. We herijken bestaande uitvoeringsregels op basis van de wijzigingen die het Rijk met het wetsvoorstel “Participatiewet in Balans” wenst door te voeren en investeren in scholing van de uitvoering Participatiewet
            6. Blz. 141 6. Nieuwkomers zijn welkom, spreken de Nederlandse taal, zijn ingeburgerd, doen mee, zijn zelfredzaam en werken naar vermogen
              1. Blz. 142 6. We ontwikkelen een plan van aanpak om nieuwkomers te gaan laten inburgeren in de gemeente Brummen, zich tot zelfredzame inwoners te ontwikkelen en naar vermogen te gaan werken waardoor men in het eigen levensonderhoud kan voorzien.
            7. Blz. 143 7. De transitie ‘van beschermd wonen naar een beschermd thuis’ komt tot stand door zowel regionaal als lokaal een passend ondersteuningsaanbod beschikbaar te hebben waardoor de doelgroep vaker thuis of in de eigen woonplaats kan blijven wonen
              1. Blz. 144 7. We geven invulling aan de nieuwe regionale raamovereenkomst inkoop met 10 aanbieders waarmee we als gemeenten een strategisch partnerschap aangaan. Lokaal geven we uitvoering aan het Jaarwerkplan Beschermd Thuis 2025
            8. Blz. 145 8. Het Geheugensteunpunt in de gemeente Brummen biedt voor inwoners met (beginnende) dementie en hun mantelzorgers een breed laagdrempelig en vrij toegankelijk ondersteuningsaanbod dat is afgestemd op de vraag en behoefte
              1. Blz. 146 8. Op basis van de visie op de sociale basis zal een integraal uitvoeringsplan worden ontwikkeld. Hierin wordt het geheugensteunpunt meegenomen zodat zij inwoners met (beginnende) dementie en mantelzorgers goed kunnen blijven ondersteunen.
          5. Blz. 147 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 148 Het financieel verloop van het focusgebied sociaal domein
          7. Blz. 149 Financiële ontwikkelingen focusgebied Sociaal Domein
        4. Blz. 150 Basistaken Vitale Samenleving
          1. Blz. 151 Portefeuillehouders
          2. Blz. 152 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 153 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 154 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 155 1. In de gemeente Brummen streven we samen met de schoolbesturen naar inclusiever onderwijs
              1. Blz. 156 1. We gaan met het onderwijs en de samenwerkingsverbanden in gesprek over de beweging naar inclusiever onderwijs
            2. Blz. 157 2. De doelen van de drie speerpunten in de visie sport en Bewegen en de uitvoeringsagenda worden fasegewijs in de komende 4 jaar gerealiseerd.
              1. Blz. 158 2. We voeren de uitvoeringsagenda uit waarbij het belangrijk is om de samenwerking tussen SWB en Sportkompas te verbeteren en te versterken. En de zichtbaarheid van de gemeente te vergroten.
            3. Blz. 159 3. We realiseren de uitvoering van de uitgangspunten zoals die opgenomen zijn in de Cultuurvisie 2024 – 2034 “Cultuur verbindt ons allemaal”
              1. Blz. 160 3. We voeren de vierjarige uitvoeringsagenda cultuur samen met de betrokken maatschappelijke partners in 2025 uit
            4. Blz. 161 4. In de gemeente Brummen zijn we een inclusieve samenleving met elkaar.
              1. Blz. 162 4. We ontwikkelen samen met ervaringsdeskundigen, inwoners, belangenbehartigers, maatschappelijke partners, maatschappelijk middenveld en de MAR een brede lokale Inclusie Agenda en geven samen met elkaar uitvoering aan de lokale Inclusie Agenda
          5. Blz. 163 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 164 Het financieel verloop van de basistaken vitale samenleving
          7. Blz. 165 Financiële ontwikkelingen basistaken sociale leefomgeving
        5. Blz. 166 Beleidsindicatoren
      6. Blz. 167 Programma 4 Financiën
        1. Blz. 168 Introductie
        2. Blz. 169 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 170 Basistaken Bedrijfsvoering en financiën
          1. Blz. 171 Portefeuillehouders
          2. Blz. 172 Uitgangspunten coalitieakkoord
          3. Blz. 173 Trends en ontwikkelingen
          4. Blz. 174 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 175 1. Het realiseren van de speerpunten uit de I-visie (toegankelijke en eigentijdse dienstverlening, datagedreven organisatie, voldoen aan informatiewetgeving, efficiënte organisatie).
              1. Blz. 176 1a. We brengen de informatiehuishouding op orde door helderheid en structuur aan te brengen in informatiestromen, -processen en -systemen en we trainen medewerkers in goed informatiebeheer.
              2. Blz. 177 1b. We zetten concrete stappen om de informatiebeveiliging en privacybeleid te professionaliseren, in lijn met BIO, NIS II en AVG.
          5. Blz. 178 Wanneer zijn we tevreden?
          6. Blz. 179 Het financieel verloop van de basistaken Bedrijfsvoering en financiën
          7. Blz. 180 Financiële ontwikkelingen basistaken Bedrijfsvoering en financiën
        4. Blz. 181 Beleidsindicatoren
    3. Blz. 182 Paragrafen
      1. Blz. 183 A. Lokale heffingen
        1. Blz. 184 Algemeen
        2. Blz. 185 Onroerende Zaak Belasting (OZB)
        3. Blz. 186 Toeristenbelasting
        4. Blz. 187 Bedrijven Investeringszone (BIZ)
        5. Blz. 188 Afvalstoffenheffing
        6. Blz. 189 Rioolheffing
        7. Blz. 190 Kostendekkendheid
        8. Blz. 191 Leges
        9. Blz. 192 Begraafrechten
        10. Blz. 193 Het kwijtscheldingsbeleid
        11. Blz. 194 De lokale lastendruk
      2. Blz. 195 B. Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 196 Inleiding
        2. Blz. 197 Beleid weerstandscapaciteit en risico's
        3. Blz. 198 Inventarisatie van de weerstandscapaciteit
        4. Blz. 199 Inventarisatie van de risico's
        5. Blz. 200 De weerstandsratio
        6. Blz. 201 Financiële kengetallen
        7. Blz. 202 Toelichting op de financiële kengetallen
        8. Blz. 203 Beoordeling financiële kengetallen
      3. Blz. 204 C. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 205 Algemeen
        2. Blz. 206 Wegen
        3. Blz. 207 Bruggen
        4. Blz. 208 Openbare reiniging
        5. Blz. 209 Huishoudelijk afval
        6. Blz. 210 Openbare straatverlichting
        7. Blz. 211 Riolering
        8. Blz. 212 Bermen en sloten
        9. Blz. 213 Openbaar groen
        10. Blz. 214 Begraafplaatsen
        11. Blz. 215 Boombeheer
        12. Blz. 216 Bosbeheer
        13. Blz. 217 Speeltoestellen
        14. Blz. 218 Sportvelden
        15. Blz. 219 Gemeentelijke gebouwen
        16. Blz. 220 Actualiteit van beheers- en beleidsplannen
      4. Blz. 221 D. Financiering
        1. Blz. 222 Algemeen
        2. Blz. 223 Renteontwikkelingen
        3. Blz. 224 Risicobeheer
        4. Blz. 225 Kasgeldlimiet
        5. Blz. 226 Verstrekte leningen
        6. Blz. 227 Rente
        7. Blz. 228 Bouwgrondexploitatie
        8. Blz. 229 Renteschema
        9. Blz. 230 Vennootschapsbelasting
      5. Blz. 231 E. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 232 Algemeen
        2. Blz. 233 Planning en Control
        3. Blz. 234 Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 235 Personeel en Organisatie
        5. Blz. 236 Integriteitsbeleid
        6. Blz. 237 Niet-financiële onrechtmatigheden wet Fido
        7. Blz. 238 Informatievoorziening
      6. Blz. 239 F. Verbonden partijen
        1. Blz. 240 Algemeen
        2. Blz. 241 1. N.V. Bank Nederlandse Gemeenten
        3. Blz. 242 2. Vereniging Nederlandse Gemeenten
        4. Blz. 243 3. Circulus B.V.
        5. Blz. 244 4. Vitens
        6. Blz. 245 5. Veiligheidsregio Noord en Oost Gelderland (VNOG)
        7. Blz. 246 6. Regio Stedendriehoek
        8. Blz. 247 7. Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst Noord en Oost Gelderland.
        9. Blz. 248 8. Omgevingsdienst Veluwe (ODVeluwe).
        10. Blz. 249 9. Vervoerscentrale PlusOv
        11. Blz. 250 10. Tribuut
        12. Blz. 251 11. Regionaal Archief Zutphen.
        13. Blz. 252 12. Stichting Archipel
        14. Blz. 253 13. Leisure Lands
      7. Blz. 254 G. Grondbeleid
        1. Blz. 255 Visie op het grondbeleid
        2. Blz. 256 Wijze waarop de gemeente het grondbeleid uitvoert
        3. Blz. 257 Wonen
        4. Blz. 258 Werken
        5. Blz. 259 Specificatie Voorraden, bouwgronden in exploitatie
      8. Blz. 260 H. Openbaarheid van Bestuur
        1. Blz. 261 Algemeen
        2. Blz. 262 Wet Open Overheid
      9. Blz. 263 I. Leefbaarheid
        1. Blz. 264 Visie op leefbaarheid
    4. Blz. 265 Financiële begroting
      1. Blz. 266 Baten en lasten
        1. Blz. 267 Meerjarig overzicht van baten en lasten per programma
        2. Blz. 268 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 269 Toelichting Algemene dekkingsmiddelen
        4. Blz. 270 Overhead
        5. Blz. 271 Toelichting Overhead
        6. Blz. 272 Incidentele baten en lasten
        7. Blz. 273 Toelichting incidentele baten en lasten en incidentele mutaties in reserves
        8. Blz. 274 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        9. Blz. 275 Toelichting op de structurele toevoegingen en onttrekkingen uit reserves
        10. Blz. 276 Structureel begrotingssaldo 2025-2028
      2. Blz. 277 Financiële positie
        1. Blz. 278 Geprognosticeerde Balans
        2. Blz. 279 EMU-saldo
        3. Blz. 280 Investeringen
        4. Blz. 281 Toelichting op de investeringen
        5. Blz. 282 Meerjarenplan investeringen
        6. Blz. 283 Reserves en Voorzieningen
        7. Blz. 284 Stand en het gespecificeerde verloop van reserves
        8. Blz. 285 Toelichting op de reserves
        9. Blz. 286 Stand en het gespecificeerde verloop van de voorzieningen
        10. Blz. 287 Toelichting op de voorzieningen
    5. Blz. 288 Bijlagen
      1. Blz. 289 1. Subsidieplafonds
        1. Blz. 290 Overzicht subsidieplafonds
      2. Blz. 291 2. Financiële uitgangspunten en grondslagen
        1. Blz. 292 Financiële uitgangspunten en grondslagen
      3. Blz. 293 3. Taakvelden
        1. Blz. 294 Taakvelden
      4. Blz. 295 4. Beleidsdocumenten
        1. Blz. 296 Relevante beleidsdocumenten Programma 1 Bestuur en Veiligheid
        2. Blz. 297 Relevante beleidsdocumenten Programma 2 Fysieke leefomgeving
        3. Blz. 298 Relevante beleidsdocumenten Programma 3 Sociale leefomgeving
        4. Blz. 299 Relevante beleidsdocumenten Programma 4 Bedrijfsvoering en Financiën
      5. Blz. 300 5. Overzicht doelen, maatregelen, KPI's
        1. Blz. 301 Programma 1 – Bestuur en Veiligheid
        2. Blz. 302 Programma 2 – Fysieke leefomgeving
        3. Blz. 303 Programma 3 – Sociale leefomgeving
        4. Blz. 304 Programma 4 – Financiën
    6. Overzicht
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap