Stand van zaken

G

In het jaar 2025 is hieraan volop invulling gegeven. Er zijn veel inwonersbijeenkomsten geweest over belangrijke thema’s. Denk aan centrumontwikkeling en visievorming Oranje Nassauplein, woonvisies Empe en Hall, woningbouw Elzenbos fase III, bijeenkomsten met uiteenlopende doelgroepen rondom thema asielopvang Michaelshoeve, bijeenkomsten over warmtetransitie,  workshops over waterproblematiek en internationale vrouwendag. Diverse wethouders hebben in 2025 spreekuren in de kernen Eerbeek, Brummen en Empe gehouden als wijkwethouder (Cegerek, Van de Graaf en Timmer). Verder heeft het college weer enkele waardevolle werkbezoeken afgelegd. De gemeenteraad heeft met 18 deelnemers succesvol de periodieke cursus Politiek Actief doorlopen. En op 13 september vond de bestuursdag plaats met als thema ‘de kracht van samen’. Deze dag concentreerde zich op gemeenschapszin en het verenigingsleven in de dorpen Empe en Tonden. Ook rondom de bestuurlijke toekomst is er intensief contact geweest met de samenleving. Dit zowel via sessies met het maatschappelijke middenveld (met vertegenwoordigers van wijkraden, MAR, cultuur, sport, ondernemers en industrie) en een brede raadpleging via een vragenlijst. Dit naast de gebruikelijke democratische instrumenten zoals inspraak via raadsfora.