O
Terug
2d. Lobby richting provincie voor behoud en verbetering van het openbaar vervoer.
Stand van zaken
In gesprek met gedeputeerde Ruitenberg is de provincie kenbaar gemaakt dat behoud en verbetering van het openbaar vervoer binnen onze gemeente noodzakelijk is, vanwege het bereikbaar houden van het grote buitengebied en de aanwezigheid van de twee treinstations in Brummen en Empe. Ook in de Regiodeal 2024 is het inzetten op openbaar vervoer opgenomen.
Gesprekken met de provincie over de vertragingen en uitval in het busvervoer rond Eerbeek lopen.